Fokus på andra partiers misslyckanden går stick i stäv med SD:s egen kommunikationsplan

“Ska vi lyckas med detta måste vi skifta fokus kring vad och hur vi kommunicerar. Istället för att prata om problem och de andra partiernas misslyckanden, måste vi i högre grad fokusera på oss själva och på vår vision för Sverige. Vi måste visa på statsmannamässighet, att vi står över trams och skvaller, att vi inte har tid med slogans och mediala skådespel.”

Så låter det i SD:s kommunikationsplan. Men går man igenom de senaste inläggen på partiets officiella FB-sida handlar i princip inga inlägg om något annat än att “prata om problem och de andra partiernas misslyckanden”:

“Löfvens ‘strategi’ har lett till tusentals döda svenskar. Vi kommer att utkräva ansvar.”

“Regeringen Löfven lägger mer krut på att utvisa laglydiga studenter än på att utvisa utländska våldtäktsmän och mördare.”

“Det är en massaker. Tusentals människor har fått dö i förtid till följd av, hävdar jag, att man gjorde allvarliga missbedömningar initialt kring kraften i det här viruset.”

Man kan undra om SD tycker att de lyckas följa sin egen kommunikationsplan, eller om den (också) mest är ett spel för galleriet.

Källa: “Kommunikationsplan: Folkrörelsen Sverigedemokraterna”